Martina Scheiner: Autenticita jako nejluxusnější doplněk
- Patricie Kusáková
- 17. 11.
- Minut čtení: 5

V éře filtrů a rychlé spotřeby obsahu zůstává věrná jednoduchosti a jasnému rukopisu. Martina Scheiner je důkazem, že opravdovost a čistý styl mají na módní i marketingové scéně stále největší hodnotu. Martina je tvůrkyní Marblogu – osobního deníku, který proměnila v digitální runway. Co začalo jako cestovatelské zápisky postupně vytvořilo silnou značku, která dnes propojuje módu, cestování, péči o tělo i mysl a marketingový důvtip. Jako zakladatelka platforem Socialboa, která zjednodušuje influencer marketing, a agentury Marion Marketing, vede své projekty s grácií, přirozeností a vizuálním citem. Ve světě, kde obsah znamená styl i strategii, Martina dělá všechno tak, aby skutečně rezonovalo — a vždy s černou v základu.
Vybudovala jste dvě firmy — Socialboa a Marion Marketing. Co vás inspirovalo k právě tomuto obchodnímu modelu?
Obecně mám potřebu věci posouvat a měnit, a když jsem viděla, jaká tady u nás v influencer marketingu vládne anarchie, tak jsem si řekla, že by bylo fajn udělat ten trh transparentnější. Proto vzniklo Socialboa. No a Marion Marketing na to navázal celkem záhy. Protože jsem si všímala, že se na té „vlně" influencer marketingu chtěly svést firmy, které doufaly, že je „spasí". A přitom neměly vůbec žádný marketingový základ, často neměly ani sociální sítě, web nebo remarketingové kampaně. A v rámci celé marketingové strategie má být influencer marketing spíš až na jejím konci. Takže jsem založila Marion, abychom těm firmám dokázali pomoct komplexně, nejen tou „poslední tečkou".
V influencer marketingu se často ztrácí autenticita. Jakým způsobem vytváříte strategii, která naopak přináší transparentnost?
V tomto směru je zásadní, s jakým influencerem firma spolupracuje. Při výběru se nestačí podívat jen na posledních pár příspěvků, ale je potřeba sledovat influencera dlouhodobě, vědět, jak komunikuje, jaké jsou reakce jeho sledujících a jaké má hodnoty. Pokud značka vybírá jen podle jeho dosahu, autenticita rychle mizí. Ale když se najde skutečný soulad mezi značkou a influencerem, spolupráce působí přirozeně a dlouhodobě.

Vaše vizuály i obsah jsou vždy velmi promyšlené. Je to výtvarný reflex, osobní estetika, nebo instinkt?
Řekla bych, že je to od každého kousek. Mám hodně silný cit pro detail, jsem perfekcionistka a jsem na sebe i svoje okolí občas až příliš tvrdá. Potřebuji, aby věci měly řád a smysl a zároveň fungovaly. Někdy je toho perfekcionismu v mojí hlavě až moc, protože mě to samozřejmě svým způsobem brzdí, ale je to prostě moje přirozenost.
Pracujete výhradně online, což vám dává svobodu např. pro cesty. Kde nejčastěji nabíráte inspiraci pro styl i práci?
Tohle pro mě byla priorita hned od začátku. Vím, že chci podnikat jen v tom, co mohu řídit kdekoliv, potřebuju mít ve svém životě svobodu. Cestování miluju a každá cesta je pro mě inspirací, nejen profesně, ale také seberozvojově. Takže mít možnost pracovat online je pro mě ideální a zároveň jsem velmi vděčná, že je mi to umožněno, protože vím, že to není samozřejmost pro každého.
Vidíte nějaký rozdíl mezi českým a zahraničním přístupem k influencer marketingu? Jaké nuance vás učí o trhu?
Určitě ano. Vždycky tu ten rozdíl byl a nebojím se říct, že i bude... Je to částečně dané velikostí trhu, ale také přístupem k tomuto marketingovému nástroji. V zahraničí se s influencer marketingem pracuje mnohem sofistikovaněji, rozsáhleji a taky citlivěji. Například v severských zemích často vznikají trendy, které se pak během pár let dostanou i k nám. V Česku v tomto oboru pořád vidím trochu chaos a to jak na straně samotných influencerů, tak na straně firem, které často mají o influencer marketingu dost zkreslené představy, nerealistická očekávání a neumí ho zapojit do funkční strategie.
V osobním stylu jste věrná černé a minimalistické elegance. Co vás k tomu přitáhlo a jakou má černá pro vás symboliku?
Černá barva je pro mě úplně klíčová vlastně celý život. Stojí na ní i moje osobní značka a vnímám, že si mě s černou už i lidé spojují, což je vlastně v tomto ohledu skvělé. Je to barva, která je hodně tvárná a může být extravagantní, minimalistická i elegantní zároveň. Paradoxně se v ní cítím výrazně, a zároveň je to barva, ve které jsem nejvíc sama sebou. Nosím ji už od šesté třídy a nic moc se na tom nezměnilo, jen se s věkem můj styl víc ustálil a dnes černá barva v mém šatníku jednoznačně převažuje.
Avatar „extrovertní introvert" je fascinující. Jak se to odráží ve vašem přístupu k práci s lidmi a klienty?
Miluju lidi a práci s nimi, ale zároveň potřebuju hodně i svůj klid a prostor. To ve mně bylo odjakživa, možná proto, že jsem jedináček. Jsem zvyklá být sama se sebou a umím se zabavit. Baví mě společenské akce, zábava a setkávání, ale úplně stejně miluju chvíle naprostého ticha a samoty, kdy se věnuju jen sama sobě. Když si toho naložím moc a naplánuju si příliš schůzek nebo akcí, rychle cítím, že už je toho na mě hodně a tělo i hlava říkají stop. Proto se snažím, abych měla dost prostoru i jen sama pro sebe. Vím, že musím mít v životě rovnováhu.
Můžete popsat svůj ideální den, kdy máte čas jen sama pro sebe — co tam nesmí chybět?
Začít pomalým ránem, vstát kolem 10h a zajít si na dobrý brunch. Pak určitě nějaká procházka po Praze nebo jiném kosmopolitním městě. Sednout si na dobrou kávu nebo černý čaj a jen tak pozorovat ruch kolem sebe. Pak si prohlédnout místní obchody s módou a designem, toulat se městem a čerpat inspiraci. A když chci víc klidu, tak večer sauna a k tomu nějaká lehká, veselá knížka.
Který ze svých projektů vnímáte osobně jako nejvíce přelomový — a proč?
Každý můj projekt pro mě byl svým způsobem přelomový. Každý přišel ve chvíli, kdy jsem ho nejvíc potřebovala, a posunul mě dál, ať už v businessu, osobním životě nebo v kreativitě. Vypozorovala jsem, že přelomové momenty zažívám pravidelně, zhruba jednou za tři až čtyři roky.
Když byste měla dát jednu radu ženám, které začínají budovat vlastní značku — co by to bylo?
Mít kuráž – tedy obrnit se, neidealizovat si to, ale zároveň mít odvahu jít do toho. Protože to zadostiučinění, které přijde, za to stojí. A hned druhou, neméně důležitou a praktickou radou, by bylo všechno si dobře a celou dobu počítat, protože právě to je podle mě nejzásadnější problém, který u podnikatelů obecně vidíme. I proto jsem se rozhodla věnovat se na svém Instagramu podnikání víc a ukazovat ho takové, jaké doopravdy je. Bez příkras.
Martina Scheiner z osobního blogu vybudovala platformu, která ukazuje, že obsah může mít vizuál, hloubku i strategii. V jejím podání jsou blogpost, spolupráce i marketingové strategie součástí životního stylu: promyšleného, sebevědomého a vždy s podpisem a my Martině děkujeme, že byla součástí také toho našeho Divinité světa.

$50
Product Title
Product Details goes here with the simple product description and more information can be seen by clicking the see more button. Product Details goes here with the simple product description and more information can be seen by clicking the see more button

$50
Product Title
Product Details goes here with the simple product description and more information can be seen by clicking the see more button. Product Details goes here with the simple product description and more information can be seen by clicking the see more button.

$50
Product Title
Product Details goes here with the simple product description and more information can be seen by clicking the see more button. Product Details goes here with the simple product description and more information can be seen by clicking the see more button.








