top of page

„Úspěch začíná tehdy, když si dovolíte být sami sebou,“ říká Markéta Baginská


Markéta Baginská

Tvrdá práce, svoboda a odvaha dělat věci po svém. To jsou tři pilíře, na nichž stojí její životní i podnikatelský příběh. Markéta Baginská – žena, která si už v dospívání prošlapala vlastní cestu. Z bývalé sportovkyně se stala podnikatelkou, která dnes pomáhá značkám růst, firmám nastavovat strategie a ženám nacházet sebevědomí i rovnováhu mezi prací a osobním životem.


Na Bali našla klid, v Praze zhmotnila vizi. Z malé online komunity během několika let vybudovala úspěšný projekt Podnikání pro holky, který inspiroval tisíce žen a stal se symbolem ženské vzájemnosti, spolupráce a odvahy pustit se do vlastního snu. Její příběh je důkazem, že opravdový úspěch začíná tehdy, když se přestaneme hnát za očekáváními druhých a dovolíme si být sami sebou.



Divinité

Co vás v životě nejvíc formovalo jako člověka a podnikatelku?

Tvrdá výchova. (smích) Řekla bych, že šlo o kombinaci přísnosti a velké svobody. Měla jsem jasně dané hranice, ale v jejich rámci mi nikdo do ničeho nemluvil. Mohla jsem se rozhodovat sama – ať už to bylo, když jsem se místo vysoké školy rozhodla na rok odletět do Ameriky, nebo když jsem si v létě zařídila práci v Řecku. Stejně tak i v době covidu, kdy jsem odletěla na dva roky na Bali, i když mi všichni říkali, že je to nesmysl.

Díky tomu jsem pochopila, že tvrdá práce se vyplácí, ale také že se člověk musí spoléhat sám na sebe. Jsem velký samouk – učím se tím, že zkouším. A právě v tom vidím svobodu: dělat věci po svém, ne proto, že mi někdo řekl, že se to tak má.


Měli tedy vaši rodiče důvěru, že vaše rozhodnutí jsou ta správná?

Myslím, že jim ani nic jiného nezbývalo. (smích)


A jak se za tu dobu proměnil váš přístup k času a tempu života?

Teď prožívám asi nejklidnější období za posledních deset let. Už necítím takový tlak a spěch – dřív jsem měla potřebu stihnout všechno během jediného dne. Dnes si mnohem víc uvědomuji, že času je méně, a proto pečlivěji vybírám, čemu ho věnuji. Kalendář si plánuji podle priorit – ne vždy se mi to daří, ale snažím se soustředit jen na to, co má pro mě opravdový význam.


Platí to i pro lidi kolem vás?

Ano, velmi. Učím se obklopovat jen těmi, kteří mi dávají energii a podporu. Nemá smysl ztrácet čas s někým, kdo vám nic nepřináší.


Markéta Baginská

Jak hledáte rovnováhu mezi pracovním a osobním životem?

Zdraví pro mě bylo vždy na prvním místě. Nikdy jsem nepracovala na jeho úkor. Dřív jsem to dělala ve sportu – a právě tehdy jsem pochopila, že to není cesta. Dnes už nevstávám v pět ráno, ale kolem půl sedmé, a snažím se, aby byl den vyvážený: práce, zábava, pohyb.

Věřím, že každý den by měl člověk udělat něco pro sebe, pro své vztahy a pro svou kariéru.


Kde čerpáte energii?

Každý den udělám něco pro své zdraví – i kdyby to měla být jen krátká procházka. Důležité je i vztahové zázemí, bez něj by to nešlo. A samozřejmě práce, která mě baví. Když je člověk v rovnováze a má doma klid, všechno ostatní funguje lépe.


Pomohlo vám Bali najít tu rovnováhu?

Rozhodně ano. Pamatuji si, jak jsem tam žila ve vile a vypadl nám internet. Volala jsem opraváře, a on řekl, že přijde až zítra. Já byla ve stresu, nabitý kalendář, klienti. Vyjela jsem na motorce do coworku a cestou stála v koloně plné místních lidí, kteří se smáli, i když nic neměli. Tehdy mi došlo, že vlastně není kam spěchat.

Bali mi dalo nadhled – naučilo mě mít krátkodobou urgenci, ale ne dlouhodobý stres. Uvědomila jsem si, že máme celý život na to, abychom něco dokázali, ale nesmíme se ukolébat výmluvou „začnu zítra“.


Markéta Baginská

Jak jste se dostala k sociálním sítím a marketingu?

Obsah jsem začala tvořit už v mladém věku a brzy se pro mě stal nástrojem, jak propojit svět sportu, značek a marketingu.

Postupně jsem se dostala ke správě sociálních sítí pro firmy, kde jsem získala první zkušenosti s marketingem z druhé strany.

Díky tomu jsem pochopila, jak důležité je spojit strategii s autentičností a jak může dobře nastavený přístup ovlivnit růst celé značky.


Jak vznikl projekt Podnikání pro holky?

Navázal přirozeně na mou komunitu běžkyň. Pořádala jsem workshopy, běžecké kempy a kolem mě vznikla komunita. Během covidu jsem byla na Bali a začala dělat online kurzy zaměřené původně na seberozvoj. Lidé za mnou ale chodili kvůli marketingu, tak jsem vytvořila první kurz o sociálních sítích. Ten měl obrovský úspěch a stal se základem projektu.

Podnikání pro holky vzniklo z mé potřeby vytvořit komunitu žen, které se budou navzájem podporovat. Chtěla jsem prostředí bez rivality – a myslím, že se to podařilo.


Mám pocit, že jste byla v online edukaci průkopnice, mám pravdu?

Určitě ano. V době, kdy jsme začínaly, byl online vzdělávací trh v Česku teprve v plenkách. My jsme využily vhodný čas – covid, kdy se všichni přesunuli na internet.


Myslíte, že by dnes projekt fungoval stejně jako tehdy?

Určitě ne. Trh se hodně změnil. Lidé dnes nechtějí online kurzy v takové míře – informací je všude dost a zdarma. Spíš hledají komunitu a propojení, proto teď fungují platformy jako Hero Hero nebo Komunita.


Markéta Baginská

Co vás motivuje dnes?

Motivaci jsem musela znovu objevit. Dřív jsem chtěla dokazovat sobě i ostatním, že na to mám. Dnes už tu potřebu nemám. Dělám to, co dělám, protože mě to naplňuje, chci žít kvalitně a mít svobodu. Ano, je to byznys – a finance jsou součástí, ale nejsou tím hlavním motorem.


Čemu se nyní věnujete?

Můj čas dělím mezi tři oblasti – consulting, agenturní servis a firemní školení.

Menším firmám pomáhám se strategiemi, obsahem a brandem, větším zajišťujeme kompletní marketing. U firem, které mají interní tým, často pomáhám nastavit procesy a efektivní spolupráci.


V čem se liší vaše poradenství od klasického marketingového?

V kombinaci přístupů. Propojuji konzultační, agenturní i vzdělávací rovinu. Často začínáme consultingem, pak navážeme agenturní realizací a nakonec školením týmu. Díky tomu mají klienti komplexní servis od strategie po exekuci.


Markéta Baginská

Býváte nervózní, když mluvíte před publikem?

Málo kdy. U panelových diskuzí vůbec. U workshopů záleží na publiku. Dřív jsem bývala nervózní, ale hodně jsem na sobě pracovala – mimo jiné s Petrem Vojnarem, který dělá skvělý public speaking.

Dnes vím, že publikum si pamatuje hlavně energii, se kterou mluvíte, ne dokonalost vašich slov. Perfekcionismus na pódiu nefunguje.


Jaké marketingové trendy dnes vnímáte jako klíčové?

Neexistuje jediný správný způsob, jak dělat marketing. Každá značka potřebuje vlastní kombinaci – digitální marketing, eventy, PR.

Velký význam má podle mě budování komunit a osobních značek lidí, kteří stojí za firmami. Silná komunita dokáže značku podržet i v těžších časech.


Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Chci dál rozvíjet propojený ekosystém projektů – tak, aby se navzájem podporovaly. Společně s partnerem stavíme základy systému, který bude stát na spolupráci, růstu a sdílené hodnotě.


Rozhovor s Markétou Baginskou ukazuje, že podnikání není jen cesta za výsledky, ale i styl života. Že odvaha, intuice a disciplína mohou tvořit harmonii – a že když se žena rozhodne stát tvůrkyní své vlastní cesty, stává se z ní nejen podnikatelka, ale i múza.



Divinité

 

$50

Product Title

Product Details goes here with the simple product description and more information can be seen by clicking the see more button. Product Details goes here with the simple product description and more information can be seen by clicking the see more button

$50

Product Title

Product Details goes here with the simple product description and more information can be seen by clicking the see more button. Product Details goes here with the simple product description and more information can be seen by clicking the see more button.

$50

Product Title

Product Details goes here with the simple product description and more information can be seen by clicking the see more button. Product Details goes here with the simple product description and more information can be seen by clicking the see more button.

Recommended Products For This Post
bottom of page