top of page

Denisa Dvořáková: Popona – tichý šperk uvnitř kabelky


Denisa Dvořáková - Popona

Existují značky, které křičí logem. A pak jsou tu značky, které šeptají eleganci. Popona, za níž stojí Denisa Dvořáková, patří k té druhé kategorii. Vytvořila luxusní doplněk, který není určen k okázalosti, ale k dokonalosti. Vnitřní organizér do kabelky, jenž v sobě spojuje precizní řemeslo, funkčnost a estetiku, se stal malým zázrakem každodenního života. A přitom drží krok s těmi největšími módními domy – protože kdo jednou objeví Poponu, už nechce žít bez ní. Denisa, žena s vizí a citem pro detail, stojí v čele značky, která je synonymem pro luxus, jenž není vidět na první pohled, ale definuje celou zkušenost. Její cesta je důkazem toho, že i v srdci Evropy může vzniknout produkt s aurou světové módy.


Divinité

Deniso, vzpomínáte si na moment, kdy jste poprvé dostala nápad vytvořit Poponu?

Pamatuju si to naprosto přesně. Bylo to jedno velmi pomalé ráno s menší kocovinou. Zoufale jsem hledala klíče od práce v batohu Palm Springs od Louis Vuitton. Frustrace byla vzhledem k celé situaci na kritické úrovni. Musela jsem vysypat obsah batohu na sedačku v tramvaji a v ten moment jsem si řekla DOST. Tenkrát přišel ten první nápad na Poponu. 


Kabelka je pro ženu intimním prostorem. Jak přemýšlíte o tom, co se skrývá uvnitř?

Každá z nás má jiný životní rytmus. Některé ženy mají v kabelce dokonalý systém za všech okolností, jiné zase svůj milovaný chaos (jako já). Ale všechny v ní nosíme celý svůj svět - to co z nás dělá nás. Od naprostých nezbytností až po drobnosti typu „co kdyby". A v tom množství věcí se dost často ztratí i ty nejorganizovanější z nejorganizovanějších. 


Denisa Dvořáková - Popona

Popona je funkční, ale zároveň má estetiku šperku. Jak se Vám daří vyvažovat praktičnost a luxus?

Luxus může pro různé ženy znamenat různé věci. Pro mě osobně to není o logu ani o cenovce, ale o kvalitě, preciznosti a promyšlenosti. Naše organizéry jsou z prémiového filcu. Nicméně filc je materiál, který si s luxusem běžně nespojíte. To co z našich organizérů dělá luxusní produkt je právě kvalitní zpracování, cit pro detail, know-how a fakt, že prostě fungují. 


Každý detail působí promyšleně. Jaký je Váš tvůrčí proces – od prvního náčrtu po hotový produkt?

Jsem hodně intuitivní člověk. Netrávím příliš času s detailními nákresy a propočty. Raději vezmu kabelku, prozkoumám její konstrukci, švy, materiál a tvar. Na papír si jen narychlo hodím základní díly a pak ladím detaily přímo při výrobě prvního vzorku. Všechno dává smysl až pod rukama, ne na papíře. 


Denisa Dvořáková Popona

Inspirují Vás světové módní domy, nebo si vědomě držíte vlastní cestu?

Inspiruje mě hlavně život. Můj vlastní ale také životy žen z mého okolí. Poslouchám jejich a své potřeby, sleduji, co nám v každodennosti chybí a z toho často vznikají nápady. Třeba jako naše aktuálně připravovaná novinka. S nápadem přišla má blízká kamarádka a teď ji v Poponě ladíme k dokonalosti.

 

Luxusní značky definují především emoce. Jakou emoci chcete, aby Popona vyvolávala?

Pocit klidu, řádu a možná s lehkou nadsázkou i bezpečí. To tiché uspokojení, když má vše své místo. Pro mě osobně je pravidelný úklid a uspořádání kabelek až terapeutická záležitost - mám pak pocit, že i v hlavě se vše srovná. 


Jaké jsou reakce žen, které Poponu používají poprvé?

Nejčastější reakce? „Proč jsem ji neměla už dříve?" Většina žen říká, že je to pro ně naprostý gamechanger a potřebují další a další - do všech svých kabelek. Popona je prý silně návyková. Je to sice malý produkt, ale má velký dopad. 



Luxus není jen o produktu, ale i o zážitku. Jak dbáte na to, aby zákaznická zkušenost byla stejně výjimečná jako samotný výrobek?

Zkušenosti z Louis Vuitton a Prada, kde jsem několik let působila, mě naučily, že skutečný luxus nespočívá jen v produktu, ale v emoci, kterou v člověku zanechá. V online prostředí je to ale výzva. V Poponě děláme maximum pro to, aby každá klientka cítila, že je součástí něčeho výjimečného. Věřím, že i obyčejné rozbalení balíčku může být zážitkem - chvilka, kdy se zastavíte a konečně si „osaháte" to, co jste si objednala. Každý detail má v celkovém výsledku svůj význam - vůně, struktura, materiály, barevná harmonie. Chtěla jsem, aby byl ten zážitek dokonalý a tak jsem oslovila lokální parfumérskou značku ORACULUM, která nám poskytuje své niche parfémy. Klientky si při objednávce samy vyberou tu, který jim sedí nejvíc a my balíček vybraným parfémem provoníme. 


Co pro Vás osobně znamená slovo luxus?

Luxus je pro mě klid - možnost dělat si věci po svém a najít rovnováhu mezi prací a rodinou. V materiální rovině je to pro mě synonymum pro kvalitu, autenticitu a jedinečnost- když cítíte, že z produktem stojí člověk, kterému záleží na každém detailu a ne korporát nebo stroj, který vyrobí 1000 stejných kousků za hodinu.  


Představte si kabelku jako metaforu. Co podle Vás odráží o ženě to, co v ní nosí?

Kabelka je jako zrcadlo každé z nás. Odráží se v ní naše životní fáze, priority, zvyky i nálady. Z kabelky poznáte s jakou ženou máte tu čest. Je to vizionářka, minimalistka nebo ztělesnění organizovaného chaosu (opět já)? Prozrazují o nás víc, než si možná uvědomujeme...


Vaše produkty působí nadčasově. Myslíte, že Popona může být jednou předávána z generace na generaci, podobně jako ikonické kabelky?

Bylo by krásné to říct, ale Popona je poctivý služebník - ne sběratelský kousek. Je to produkt, který schytává všechny nástrahy každodenního užívání právě za tu kabelku, kterou chcete předat dalším generacím v co nejdokonalejším stavu. Organizér sám o sobě se tedy nejspíš z generace na generaci nepředá, ale ten návyk, jak správně pečovat o své věci, mít pořádek v kabelce - ten se rozhodně předávat dá. 


Denisa Dvořáková - Popona

Věříte, že v detailech se skrývá síla, která definuje celý outfit?

Rozhodně ano! Detaily jsou to, co z obyčejného looku udělá ten ikonický. Ať už jde o šperk, přívěsek na kabelce nebo perfektně sladěný organizér. Jsou to drobnosti, které dělají ten rozdíl. 


Jaké je podnikat v luxusním segmentu v Česku – a čím se liší česká zákaznice od té zahraniční?

Za těch 6 let podnikání mohu říct, že české ženy jsou čím dál tím sofistikovanější. Mají přehled, vědí co chtějí a stále víc si potrpí na kvalitu i servis. Zahraniční klientky jsou často spontánnější, více zvyklé nakupovat luxus online. Češky preferují osobní přístup a rády se ujistí, že produkt opravu „sedne". V obou případech ale platí, že když si něco zamilují, tak zůstávají loajální. Nedokážu ani spočítat, kolik mám věrných klientek, které se stále dokola vrací kdykoliv si pořídí nový kousek a to mi dělá obrovskou radost.


Vidíte Poponu i jako součást větší mise – změnit pohled žen na vlastní organizovanost a eleganci?

Nemluvila bych o misi, ale věřím, že Popona má hlubší význam. Myslím si, že edukace v tomto odvětví je důležitá. Luxusní kabelky už dávno nejsou jen módní doplněk - je to investice. Popona pomáhá, aby si ženy své kabelky opravdu užily, ale zároveň je chránily. Žádná z nás přeci nemá opravdovou radost z kabelky, která jen čeká v šatníku, protože se o ni bojíme. V Poponě chceme, aby si ženy své kabelky užívaly v bezpečí s elegancí. 



Když se řekne Divinité – co se Vám jako první vybaví? Jaký pocit nebo obraz se Vám s naší značkou pojí?

Jednoduchost, klid a ženskost. Divinité ve mně vyvolává pocit, že i obyčejné chvíle doma můžou být výjimečné. Jako když se po dlouhém dni převléknete do svého oblíbeného županu a konečně můžete zpomalit. 


V Divinité věříme, že to, co nosíme doma, formuje náš vnitřní pocit. Souhlasíte s tím, že i pohodlí může být luxusní?

Naprostý souhlas. Bohužel si myslím, že u českých žen je pořád zakořeněná představa, že na doma se nosí oblečení, kterého nám není líto. Přitom právě doma bychom se měly cítit nejlépe. Pohodlí a luxus se nevylučují - naopak, myslím si, že když se cítíme hezky samy pro sebe, odráží se to i v tom, jak působíme venku. 


Kdybyste mohla vytvořit vlastní Divinité župan – jaký by byl? (materiál, střih, barva, energie)

Můj Divinité župan by byl minimalistický, s čistou linií a bez zbytečných detailů. V teplém béžovém nebo hnědém odstínu a z materiálu z lehkého ale přesto hřejivého materiálu. Takový, který můžete nosit klidně celý den a pořád se v něm budete cítit žensky, upraveně a sebevědomě. 


A nakonec – kdyby Popona byla žena, jaká by byla? Popona by byla ta kamarádka, kterou chce mít každá žena. Ta která má vždy záložní plán, půjčí vám gumičku do vlasů, vytáhne brufen, když vás bolí hlava a přesně ví, kdo co má. Elegantní, vždy trendy, trochu perfekcionistka, nikdy s ní není nuda a každá žena se s ní chce kamarádit taky. 


Popona není jen doplněk. Je to filozofie, která říká, že luxus se skrývá v tom, co často nevidíme. Denisa Dvořáková dokázala proměnit každodenní chaos v harmonii, a tím se zařadila mezi ženy, které redefinují pojem elegance.


Divinité

 

bottom of page