top of page

Svatba jako mise: Jak myslí žena, která tvoří sny pro druhé?


černobílá fotka smějící se ženy

Nikol Hrušková.. Jméno, které v českém svatebním světě rezonuje s elegancí, profesionalitou a neúnavným zápalem pro dokonalost. Jako zakladatelka agentury Love Weddings má za sebou desítky nádherných a precizně zorganizovaných svateb – od těch komorních až po velkolepé oslavy v hodnotě několika milionů. Kromě vedení agentury stojí i za Love Weddings Academy, kde školí novou generaci profesionálů v oboru. A právě skrze tento komplexní přístup k estetice, organizaci i lidskému přístupu jsme se s Nikol potkaly i my v Divinité. Propojujeme její vizi s našimi produkty – protože víme, že přesně taková žena ví, co doporučuje. Má cit pro kvalitu, smysl pro detail a vztah k věcem, které mají přesah.


Pro blog Divinité jsme Nikol položily deset otázek – nejen o podnikání, ale i o jejím přístupu k životu, kreativitě a rovnováze v roli ženy, organizátorky i mentorky.



Kdy jste si poprvé uvědomila, že svatby budou Vaší cestou?

No tohle je docela paradox, protože já jsem vždycky tvrdila, že svatby nikdy dělat nebudu. Dělá je moje maminka a viděla jsem, jaká je to dřina. Ale chtěla jsem podnikat. Můj první podnikatelský pokus nevyšel, a tak jsem odjela do Říma, kde mi to nějak docvaklo. Řekla jsem si: „Oukej, jdeme dělat svatby, ale pořádně.“ A upřímně, na začátku jsem vůbec netušila, kam až mě to zavede a že mi to úplně změní můj život. Ale u mě to bývá tak, že do všeho jdu na 100 %.  Někdy si myslím, že mě to jednou zničí. Haha 😀


Co podle Vás dělá z krásné svatby opravdu výjimečnou svatbu?

Jednoznačně energie lidí. To je alfa a omega. Můžeme zrealizovat svatbu za miliony, ale pokud nebude dobrá energie mezi lidmi, nebude to dobrá svatba.


Jak vnímáte pojem „luxus“ ve světě svateb?

Slovo „luxus“ je velmi subjektivní a u svateb to platí dvojnásob. Ale asi ten hlavní moment, kdy si řeknu, že jde o luxusní svatbu, je tehdy, když je o všechny svatebčany maximálně postaráno. Od zakoupení letenek, přepravy hostů, ubytování na nejvyšší úrovni, přes občerstvení po celý svatební víkend až po bohatou výzdobu a nabitý zábavný program. Lidé se na takové svatbě opravdu cítí jako na jedinečné události. Jsou to příběhy, které se zapíší jednou provždy do jejich životů. Takové se snažíme dělat my v Love Weddings. Například teď realizujeme svatbu ve Španělsku a na svatební večeři nám přijede zahrát skvělá kapela z Ameriky. Řešíme pro ně letenky, transport, ubytování a veškerou produkci. Dorazí také kubánská skupina a flamenco performeři. Jo, myslím, že tohle bude opravdu luxusní svatba. Mimochodem na téhle svatbě budu i jako oddávající, takže luxusně vystoupím i ze své komfortní zóny.


Co pro Vás osobně symbolizuje nevěsta?

Nevěsta je rozhodně specifický zákazník a je potřeba k ní přistupovat úplně jinak než k běžným klientům v jiných oborech. My jako wedding planneři musíme být profesionálové, psychologové, technici, produkční, rádkyně i krizoví manažeři. A to je někdy fakt hard core. Já vždycky říkám, že svatby jsou prostě hard core. A možná právě proto mě to tak baví! :)


Jak zvládáte skloubit pracovní vytížení s osobním životem?

Velmi těžce. Já to nikdy moc nerozlišovala. Dá se říct, že první tři roky podnikání pro mě osobní život moc neexistoval. Byla to tvrdá cesta, ale dnes konečně nese ovoce a vybudovala jsem si život, který za to stojí. Samozřejmě je pořád kam se posouvat, ale už (doufám) s klidnější hlavou.


Co Vám dodává sílu ve chvílích, kdy energie dochází?

Endorfiny ze svateb. Z celého toho umění. Z finálního výsledku, který vznikne po měsících až roce plánování. A hlavně recenze od našich klientů, to je můj největší hnací motor.


Věříte, že láska a byznys se dají skloubit?

Jednoznačně ano. Ale mně se to na startu podnikání bohužel nepovedlo. Nenašla jsem ten balanc. Svatby pro mě byly prostě všechno. A šla jsem si tvrdě za tím. Záleží na spoustě faktorů. Když člověk podniká od nuly a opravdu tím žije, a zároveň má ještě full-time práci, tak na osobní život nebo vztah často nezbývá čas ani energie. A pak už záleží jen na tom druhém, jestli to unese, nebo ne. Není to med, a proto podnikání není pro každého. Je fajn, když jeden z partnerů drží vztah nebo rodinu. Když ale oba dva rostou a podnikají různými směry, je hrozně těžké ten vztah udržet a opravdu o něj pečovat, ale jde to a stojí to za to. 


Které hodnoty jsou pro Vás v podnikání naprosto klíčové?

Férovost a dělat to pořád srdcem i když je to byznys. Čísla jsou důležitá, ale pokud vás to nebaví, radši to nedělejte. Jinak tím zbytečně ničíte trh.


Jaké trendy pro příští sezónu Vás oslovují?

Velkolepé zážitky pro svatebčany. Svatba, kde se skutečně něco děje.Věřím, že právě bohatý program, promyšlená produkce a důraz na zážitky jsou dnes tím, co definuje opravdový luxus. Svatba je obrovská událost a jako taková si zaslouží, aby vše fungovalo v harmonii. Velkolepost se nesmí projevit jen na pohled v dechberoucí výzdobě, osvětlení nebo ozvučení, ale především v tom, jak se budou hosté cítit vnitřně. Opravdový luxus není jen o vizuálním dojmu, ale o emocích. O tom, jak je o svatebčany postaráno, co všechno během dne prožijí a s jakými vzpomínkami budou odcházet. Výjimečná svatba nevzniká sama od sebe. Je to pečlivě organizovaný zážitek složený z mnoha detailů, které dohromady tvoří jeden výjimečný celek. Je to opravdové umění, vytvořit svatbu, na kterou se nezapomíná.


Co byste ráda vzkázala budoucím nevěstám?

Rozhodně si vezměte svatební agenturu jako prvního dodavatele. Neříkám to proto, že jednu vlastním, ale proto, že je to opravdu to nejlepší, co můžete pro sebe a svou svatbu udělat. Ušetří vám spoustu nervů, času a ve finále i peněz, protože jen profesionál ví, jak nakládat se svatebním rozpočtem tak, aby z toho vznikla opravdu jedinečná událost. A hlavně si to užijte na plné pecky! JE TO VÁŠ DEN! ✨ 



Nikol je přesně ten typ ženy, která vás inspiruje tím, že nic nepředstírá. Dělá svou práci srdcem, ví přesně, co funguje – a právě díky tomu jsme rády, že je součástí našeho profesního kruhu. Spojení s Love Weddings je pro nás přirozené – sdílíme stejný důraz na kvalitu, osobní přístup a krásu, která má smysl. 


bottom of page